(Stockholm, Zweden, 1 juli 2015)

Bindomatic AB, The Binding Efficiency Experts, viert dit jaar het 25-jarig bestaan van zijn productielocatie in Fatima, Portugal. De productielocatie van de toonaangevende Drop&GO inbindmachines en de bijbehorende covers is in de afgelopen 25 jaar van 3 werknemers gegroeid naar momenteel meer dan 50 werknemers.

Op 22 mei 1990 startte deze locatie met zijn eerste werknemer, Humberto Luis, de huidige General Manager. “ Ik ben hier vanaf het prille begin en kan met grote trots zeggen dat ik samen mag werken met een geweldig team van toegewijde en hardwerkende mensen.“, zegt Luis.

Op deze gemoderniseerde locatie wordt de gehele lijn inbindmachines geproduceerd, die uitgerust is met de Drop&Go technologie – hiertoe behoren de modellen 7000, 9000 en 9000EX. Hiernaast heeft deze locatie ook de capaciteit om meer dan 15 miljoen covers per jaar te produceren. In 2014 werden in totaal meer dan 9 miljoen mappen gemaakt, zowel standaard covers als persoonlijke, op maat gemaakte inbindmappen, alsook de gepatenteerde lijm die ze van andere mappen onderscheidt. In Fatima is ook het innoverende service departement gelegen, dat wereldwijd onderhoud verleent aan machines van klanten en dealers.

“Onze productielocatie maakt integraal onderdeel uit van onze wereldwijde distributie van geavanceerde inbindmachines en covers, en dit al een kwart eeuw. Ik blijf onder de indruk van de output en de geleverde kwaliteit, die zonder meer het resultaat zijn van het harde werk en de vastberadenheid van een geweldige groep werknemers,” zegt Jörgen Friman, CEO en voorzitter van Bindomatic. “Het is ons doel voor de nabije toekomst om, met de steun van de mensen in Fatima, de productie van hoogstaande inbindproducten voort te zetten, terwijl we toonaangevend blijven wat betreft technologie en innovatie.”

Bindomatic AB is een Zweedse onderneming en producent van hoogwaardige oplossingen op het gebied van document finishing. Bindomatic is al 40 jaar wereldwijd vertegenwoordigd, door middel van een uitgebreid netwerk van distributeurs en dochterondernemingen in volledige eigendom. De groep richt zich op het bieden van topkwaliteit oplossingen voor professionele afwerking van documenten. Bindomatic blijft ernaar streven 's werelds beste te zijn in offline finishing, door niet alleen de beste inbindmachines te leveren, maar ook ongeëvenaarde kwaliteit te garanderen met een groot assortiment van inbindmappen en toebehoren.

Voor meer informatie, bezoek onze website www.bindomatic.be.